Co je na trase k vidění – návštěvní místa:

• Seasfieldův kámen
  • Kaplička – Havraníky (rozhled)
  • Vyhlídka – Devět mlýnů
  • Rozhledna (vyhlídka) – Vinařství Špalek
  • Kraví Hora

Dnes jsme pro vás připravili trasu, kde je našim cílem vyhlídka Devět mlýnů. Naše cesta začíná v centru Znojma. Vydáváme se do údolí Znojma, kolem řeky Dyje. Projíždíme zahrádkářskou kolonií a pod opraveným vlakovým viaduktem směřujícím do Vídně. Po projetí zahrádkářské kolonie se napojujeme na silnici v Novém Šaldorfu. Zde je nutné dbát zvýšené opatrnosti, protože trasa vede přes hlavní silnici, kde jezdí větší množství aut. Projíždíme krásnou ulicí plnou vinných sklepů. Hlavní silnici opouštíme při odbočce na Popice a vydáváme se na první nádherné a turisty hodně vyhledávané místo, a tím je Seasfieldův kámen. Nádherný výhled do údolí řeky Dyje. Tento pohled uchvátil i pana Seasfielda, který zde sedával a tvořil svá díla. V Popicích je i jeho muzeum, tak klidně můžete při cestě zavítat a prohlédnout si ho.

Od první vyhlídky odjíždíme zpět lesní cestou a na prvním rozcestníku se vydáváme směrem na Havraníky. Přijíždíme do Havraníků přes krásná vřesoviště. Přijíždíme ke kapličce od které je nádherný výhled do okolí. Zde odpočíváme a občerstvujeme se. Nabaženi pohledem na vinice vyrážíme k našemu dnešnímu cíli. Střídající se lesní a polní cesty nás dovedli k vinicím, které když projedeme, dostaneme se k cíli. Dojeli jsme na kopec nad vinice a zkoumali kudy tudy do Bavorova. Rozhodli jsme se pro vychozenou cestičku přes kopec. To byla ovšem chyba. Šlo to docela pohodlně objet, ale my jsme se rozhodli, že nejsme z cukru a přecijen to akátí projdeme. Poškrábáni od akátů se dostaváváme k vyhlídce Devět mlýnů. Jsme tu!

Užíváme si ten nádherný výhled na řeku Dyji a okolní vinice, kde zraje to nejlepší víno. Nasedáme na kolo a je čas se vrátit. Projíždíme vinice a klikatou cestou lesem se dostáváme k nově vybudovanému hotelu Vinice Hnanice. Přijíždíme na křižovatku a opět najíždíme na hlavní silnici, takže je třeba opět si dát pozor na auta. Po silnici dojedeme za chvíli do Havraníků, kde se vydáváme do kopečka a našim cílem je ochutnávkový stánek Znovínu. Hmmm, Tramín Červený … luxusní vzorek. Ale jen na cucnutí, přecijen opilý řidič – veselý vrah.

Od stánku se vydáváme přes vřesoviště směrem na Popice, které jsou přes kopec. Popice projíždíme rovnou do sousedních Konic a z Konic se vydáváme směrem na Kraví horu, kde má pan Špalek vinice a je zde zbudována dřevěná vyhlídka na vinice a okolí. Je zde krásně vidět na Znojmo. U vyhlídky si můžete prohlédnout třeba hotel pro včely nebo ubytování pro ještěrky. Areál je oplocen a dostane se tam brankou na pružince. Doporučujeme sesednout z kola a branku projít po svých. Mírným kopečkem se vezeme na vřesoviště na Kraví hoře. Na jejích vrcholu se tyčí opravený červenobílý vysílač, který jde vidět z daleka, takže slouží dobře jako orientační bod. Když sjedeme z Kraví hory, jsme opět v údolí řeky Dyje. Zbývá už jen vyjet Tremperk (nejprudší kopec ve Znojmě) a jsme doma.